Målade fågelholkar i miniformat

fågelholk-6

För några år sedan när jag och syrran var på vår första USA-resa så köpte jag dessa små supersöta fågelholkar i en hobbyaffär. Då var de helt omålade och kostade typ bara 1 dollar styck – varför inte köpa liksom. De har legat bland mina pysselgrejer sen dess, men nu har jag äntligen målat dem. Jag köpte hobbyfärg för utomhusbruk på Panduro och målade en holk som en lada och den andra som Villa villekulla. Nu kan ju inga riktiga fåglar få plats i de här miniholkarna, men om jag hänger ut dem i vår kanske några insekter flyttar in. En fjäril kanske?

I bought these cute birdhouses on my first trip to America a few years ago. I think I payed 1 dollar each. Now I finaly got the time to decorate them. I bought outdor craft paint and painted one house as a typical Swedish barn (red) and the other like the house ”Villa villekulla” from the story of Pippi Longstocking. These birdhouses may be to small for regular birds, but maby some insects want to move in?

fågelholk-1fågelholk-5fågelholk-7

fågelholk-2fågelholk-4fågelholk-3fågelholk-8

Detta inlägg publicerades i Blandat pyssel, Målat och märktes , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar